Lalang Ungu

ruang ekspresi sepotong hati

Ganti rego : Golek penak malah keplenyak

14 Komentar

Nalika aku dolan nang omahe kancaku rong minggu kepungkur, aku ditawani nontoni buku  katalog sing gambare klambi-klambi muslim sing apik-apik.  Ana gamis, klambi koko, tunik, lan sakpanunggale.
“Ayo mbak… milih-milih klambi bada..” ngono ujare kancaku kuwi.
Sing maune aku ora niat tuku klambi anyar kanggo badan, wong memang kanggoku yen bada iku ora kudu nganggo klambi anyar, lha kok nyawang maneka gambar klambi-klambi kang apik-apik iku, aku dadi kepengen tuku.  Ora kanggo aku dewe, nanging kanggo ‘tanda tresna’ kagem ibu, mbak-mbak lan keluarga liyane.
Biasane aku memang merloke dolan nyang tokone Bu Kaji langgananku, sak perlu golek klambi-klambi kanggo cangkingan mudik, nanging nganti wingi kuwi aku durung duwe kelonggaran wektu kanggo golek-golek mrana.  Mula mumpung ana sing cemepak, aku langsung milih-milih klambi saka gambar sing ana ing buku katalog kuwi.  Regane memang rada kacek yen dibandingke karo rega nang tokone Bu Kaji, nanging pikirku tinimbang aku mbuwang tenaga mrana-mrana, yo aku milih barang sing cemepak kuwi, mung kari pesen trus ngenteni barang dikirim udakara semingguan.
Wingi, kancaku iku ngabari yen barang pesenanku wis teka, mula aku enggal mara nang omahe kancaku iku sak perlu njupuk (lan mbayar) klambi-klambi pesenanku kuwi.  Seka omah aku nggawa duwit kira-kira cukup kanggo bayar pesenan, kepara tak luwihi sithik, mbok-mbok mengko pengen apa-apa nang ndalan.
Nanging, nalika aku maca nota sing diulungke kancaku nang omahe, aku rada kaget.  Gunggunge duwit sing kudu tak bayar kok ora pada karo sing wis tak etung saka omah?  Luwih larang, padahal aku apal rego-rego sing ditulis ning katalog sing tak tonton wingi kae.  Apa ora salah?  
Nalika tak takonke kancaku, jawabane enteng : pesenanku iku dietung nganggo rego sing ditulis nang katalog paling anyar! Lan ing katalog paling anyar iku kabeh regone wis mundak, lan rata-rata sak klambi mundake rego sekitar seket ewunan… Hm 😦
Terus terang aku rada gela.  Sing paling tak gelani amarga kancaku kok ora ngomong sakdurunge yen ana kemungkinan ganti rego manut katalog sing paling anyar lan kabeh pesenan dietung manut rego ing katalog paling anyar! 
Tapi yo wis, piye maneh… mungkin pancen ngono aturan ning bisnise iku…  Pengene golek penak malah keplenyak… yo ngene iki ceritane.. hehe… 
Terjemahan bebas :
Ganti harga : cari mudah malah dapat susah.
Ketika aku main ke rumah teman dua minggu lalu, aku ditawari untuk melihat-lihat buku katalog bergambar baju-baju muslim yang bagus-bagus.  Ada gamis, baju koko, tunik, dan sebagainya.
“Ayo mbak… pilih-pilih baju lebaran,” begitu katanya.
Awalnya aku memang tak berniat belanja baju baru untuk lebaran, karena menurutku lebaran itu tak harus memakai baju baru, namun melihat aneka baju nan cantik itu, aku jadi ingin membeli juga.  Bukan untuk dipakai sendiri, tapi untuk ‘tanda kasih’ bagi ibu, kakak-kakak & keluarga lainnya.
Biasanya aku memang sengaja pergi ke tokonya Bu Haji langgananku untuk mencari baju-baju buat buah tangan saat mudik, tapi sampai kemarin itu belum ada waktu luang untuk jalan-jalan ke sana.  Olehkarena itu, mumpung ada barang tersedia, aku langsung menggunakan kesempatan itu untuk memilih-milih berdasarkan gambar yang ada di buku katalog itu.  Harganya memang relatif lebih mahal dibanding harga baju-baju di toko Bu Haji, namun kupikir daripada aku membuang tenaga ke sana kemari, aku memilih untuk membeli saja barang-barang yang ‘tersedia’ itu… tinggal pesan dan menunggu sekitar semingguan.
Kemarin, temanku itu memberi kabar kalau barang epsananku sudah datang sehingga aku segera ke sana untuk mengambil (dan membayar) barang pesanan itu.  Dari rumah aku sudah siap membawa uang secukupnya untuk membayar pesanan itu, bahkan kulebihkan sedikit kalau-kalau aku ingin membeli apa-apa di jalan.
Tetapi, ketika di sana aku mengamati nota yang diangsurkan temanku, aku agak kaget.  Jumlah uang yang harus kubayarkan jauh lebih mahal.  Padahal aku masih ingat harga-harga yang tertulis di katalog yang kubaca kemarin.  Apakah ada kesalahan?
Ketika hal itu kutanyakan pada temanku, jawabnya santai : pesananku dihitung berdasarkan harga yang etrtera pada katalog terbaru !  Di katalog terbaru itu, semua harga sudah naik, rata-rata per baju naiknya hingga lima puluh ribu! 😦
Terus terang aku kecewa.  Yang paling mengecewakan bagiku adalah karena temanku tak memberi tahu lebih dahulu akan adanya kemungkinan perubahan harga di katalog terbaru, dan bahwa harga pesanan selalu dihitung berdasarkan harga terbaru!
Tapi ya bagaimana lagi…. mungkin memang begitu aturan bisnis yang digunakan di jaringan yang diikuti temanku itu.  Ini yang namanya ‘cari mudah malah dapat susah’ hehe…

Penulis: mechtadeera

ASN yang bekerja dan berdomisili di Kota Pekalongan, blogger ( https://mechtadeera.wordpress.com dan http://mechta.blogdetik.com ) dan penulis buku : Notes from Mecca (memoar); Janji Pagi (kumpulan puisi); Tentang Mimpi dan Kaca yang Telah Pecah (kumpulan cerpen).

14 thoughts on “Ganti rego : Golek penak malah keplenyak

  1. kok iso sih..?
    tapi rapopolah itung itung amal
    mumpung poso lho…

    berarti iku sing jenenge amal kepekso yo.. hehe…

  2. Yah yang beginian merusak pertemanan, Mbak Mechta. Kok penjualnya mau merisikokan hubungan baik dengan mengambil keuntungan yg tak seberapa yah? Duh dodol banget itu pedagang baju 🙂

    yaah… mungkin salah juga saya karena gak tanya2 dulu mbak Evi..hehe…

  3. wah… kalau waktu pesannya disodorkan katalog lama, harga lama dong yang berlaku. masa langsung naik gitu.
    Ini sih bakalan dijauhi pembeli.

    nggak tau juga tuuh… mungkin juga karena aku yg ga teliti di awal, Ryan…

  4. Siiip ageman enggal kagem bakdan sampun samekta nggih Jeng. Isrilah keplenyaknya unik Jeng. Padahal diajeng diajeng-ajeng Bu Kaji lho, disediakan model terbaru. Salam

    nggih bu.. akhir radi gelo mboten neruske silaturahmi kalih bu Kaji..hehe… istilah keplenyake radi mekso nggih bu? hehe…

  5. diikhlasno wae toh mbak

    iku jenenge zakat seng ora disongko songko 😀

    Iyo… wis dieklasne kok… cuma pengen crito thok.. hehe…

  6. Waduhhh… aturan bisnis mestinya ga bisa begitu sih Mba Mechta ya. Yang berlaku ya harga waktu transaksi dilakukan. Btw, tadi susah banget baca bahasa jawanya. Alus banget Mba. Hehehehe..

    setahuku sih gitu Dan.. tapi… yo wis lah.. 🙂 eh, mosok sih kalusen basane… sepurane yoo hehe…

  7. biasanya sih saat kita beli ya pakai harga saat itu yang ada dikatalog lama mbak

    hm… mungkin saya pas kebagian kondisi luar biasa, mbak.. hehe… akhirnya ya buat pengalaman sajalaah… 🙂

  8. Waaah. . .
    Koq bisa kaya kue sih, MBa. .
    PAdahal pesene sedurunge rega mundhak ya. .

    Sing sabar bae, muga2 mengko oleh gantine ya. ..

    Aamiin… suwun dongane, Idah.. yo muga2 iku dadi pengalamanku wae..suk2 maneh luwih ati2 nek blanja2… takon2 disik..hehe…

  9. Jual beli itu kan ada ijab qabulnya, dengan harga yang sudah disepakati bersama. Kalau dengan cara seperti itu, tentu saja akan menimbulkan masalah.

    karena alasan pertemanan, akhirnya saya (dan seorang teman lain) memutuskan menerima kondisi itu.. tapi, dalam hati berjanji, besok2 akan lebih hati-hati lagi.. hehe…

  10. mundake kok akeh men mbak nganti seket ewunan, jane yo dikandani dhisik yo mbak, jenenge khan kanca ya

    lha yo kuwi.. aku sih berusaha berprasangka baik, mungkin kancaku iku ‘lali’ ngandani peraturane wektu transaksi iku… tapi yo wis piye neh mbak.. hehe..

  11. maune aku yo gak kepikiran arep ngayari klambi ning bodo iki. Nanging bar moco tulisan iki, lha aku kok malah pengen tuku klambi! Njur piye?

    Yo nek klambi koko opo klambi biasa no gak popo! lha kok aku malah pengen gamis? Njur sopo iki sing arep nanggung jawab?

    heeh… dituruti we to kepengenane tuku gamis… trus nganggone diwakilke ibu / adik2e / diajenge.. hehe… Gampang tooh… ngono we kok repooot! 😀

  12. pdhl dengan dia udah ‘ga jujur’ begitu, pasti auntie ga akan belanja sm dia lagi ya. syukurin deh kehilangan pelanggan *ups* hihihi

    iya Rin… kejujuran & menjaga kepercayaan mestinya menjadi modal utama kita ya… 🙂

  13. tapi seharusnya memang gak boleh begitu, ya, Mbak. Jd ingat waktu sy nikah dulu udah deal arga sekian, ternyata dalam perjalanannya harga daging naik tinggi. Trus saya tanya, gimana biayanya. Kata mereka tetep pakai harga lama karena dealnya kan dengan harga lama walaupun tiba2 harga di pasar melonjak

    ya.. berarti pengusaha itu tahu bagaimana memegang kepercayaan konsumen ya Chi… yaah, mudah2an lbh banyak pengusaha yg demikian ya.. Trims sdh berbagi pengalaman…

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s